Experiences #2

Today, I have written few ideas for the piece.

The first, came out with the first chord in D plus his transpositions in B and A. Also, with the simple rhythm pattern I though on the 11th of June.

So, it is a kind of motif plus counterpoint with the same rhythm pattern and his inversions walking around D - violin 2 - and his transpositions in B - violin 1 - and A - viola

IMG_6716.JPG

I have played this idea on the piano and late wrote it down in Sibelius software and did not convince me, because it is not catching and it felt without purpose. So, I feel like I am walking around nothing.

Still, the construction of the intervals are not so very well done, as for example viola plus violin 1, is not working, specially on bar 6.

The second idea, came out with the same chord in D, plus only one transposition, in B. At this time, I have been using the marimba playing D3 with mallets and D4 with bow.

The marimba sonic result, does not have a long resonance, for that reason I though about the purpose of this idea. Having the marimba playing with mallets and bow, allow me to have, on the same instrument, the attach and the study state. Violin 2, viola and cello, play the resonance of that attach which works as study stage to reinforce marimba's hight D (image 2).

IMG_3029.JPG

The third idea, came up with the same cord in D without any transposition, very simple rhythm patterns and the idea of have the 3 stages of sound together. The marimba is playing with mallets a D3 and a D4 with bow. The violin 2, start 'al niente' to be heard only as second stage of sound. The viola, have the third stage - decay - during the violins small fragment of the D chord I.

IMG_9034.JPG

The fourth idea, it is just an improvement of idea 3, with more simple rhythm patterns and more time until the third stage of sound, which now is on the violoncello.

IMG_9855.JPG

The fifth idea, is the most different of today. I end it up with D and his transposition in G, with a different rhythm pattern on the marimba and on the quintet a sustain chord.

IMG_1598.JPG

This last, must be improve. Probably, more differences on the rhythm and more activity on the sustained chord.

Daniel Davis

Daniel Davis, Rua Carlos Pereira, Lisboa, Lisboa, 1500-139, Portugal

Começou a interessar-se pela Composição ao mesmo tempo que estudava Saxofone no conservatório, tendo como tutor Professor Francisco Loreto e professor Robert Andrés. No ano de 2011 ingressa na Escola Superior de Música de Lisboa no curso de Composição sob a orientação dos Professores Sérgio Azevedo e António Pinho Vargas. Teve aulas de Orquestração, Técincas de Composição, Análise, Sociologia e Estética Musical e História da Musica dos Séc. XX e XXI com os Professores Roberto Alejandro Peréz, Carlos Marecos, Carlos Caires, João Madureira e António Pinho Vargas. Em 2013 ganhou a Menção Honrosa do Prémio de Composição da Antena 2 / SPA e no mesmo ano ganhou, também, a Menção Honrosa do II Prémio de Composição da Banda Sinfónica Portuguesa realizado na Sala Suggia na Casa da Música do Porto. Em 2014 termina a licenciatura na Escola Superior de Música de Lisboa com a nota de 19 valores, sendo atribuída em unanimidade pelo Júri do exame. Em setembro do mesmo ano (2014) ganha por unanimidade o 1º lugar no Prémio de Composição SPA / Antena 2 com a peça “…from the last breath”, tornando-se bolseiro da Fundação Gulbenkian. Como profissional na área da Composição, produz um Teatro Musical no Castelo de São Jorge, encomenda da EGEAC e Castelo de São Jorge para a temporada 2015, participou como compositor no Prémio Jovens Músicos com a peça obrigatória para Saxofone, participa no aniversário como Compositor do Grupo Coral Regina Coeli, participa no projecto “10 Compositores, 3 Gerações 2 Quartetos” produzido pelo Paris Guitar Quartet e Quarteto de Vozes de Lisboa e foi o Jovem Compositor Residente da temporada 2014-2015 da Orquestra de Câmara de Cascais e Oeiras (OCCO), reconhecido num concurso realizado por membros da OCCO no passado dia 15 de Novembro de 2014. Em 2015 foi nomeado para o Prémio SPA Autores na categoria Música - Melhor trabalho de música erudita com a peça “Courage…to follow the way”. Actualmente frequenta o segundo ano do Mestrado na área de Composição na Escola Superior de Música de Lisboa, sob orientação do professor Luís Tinoco. Academicamente, tem colaborado em várias Teses/Dissertações de Mestrado, como editor de partituras e análise de partituras.