Marimba line #1

I decided to write just the Marimba line first. After all, this is the most important part on this piece.

I have sketched some lines that I would like to use as soloist melodies.

The first one, is an ascending scale using the odd partials of the harmonic series in D. However, every time I repeat this scale I move the last note closer to the fundamental (image 1). This will permit that at the end of all repetitions I have a sort of cluster making the sonic result noisier. In a way, I will end it up with a transformation of a harmonic sonic result to a noise, which is one of the spectral ideas I wanted to engage.

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Other line I have made, is a rhythmical pattern using the original chords. Nevertheless, changing the original position of the notes. I have tried to have big jumps between the notes and kept the fundamental always as fundamental in the low register.

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For the third marimba line, I took the motif explored on the last 27 of June. I used the different transpositions of the same motif and made an ascending line with it.

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At the end, I started to use fragments of each of these examples, and constructed a single line. At the beginning I started with the odd harmonic series in D ascending scale without any transformation, then I used the first two small groups of three notes of the third marimba line, then I used again the odd harmonic series in D with the 21st partial closer to the fundamental and I did not use the 13th, 15th, 17th and 19th partials. Therefore, I used some fragments of the second line, then the harmonic series with the 21st partial closer to the fundamental and with the 13th, 15th, 17th and 19th partials, then a bit more of some fragments of the third marimba line and at the end a small fragment of the second line.

At the end I played on the piano and I felt that some of these fragments were not so good as I expected but some of them convinced me so I underlined to work with them later.

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Daniel Davis

Daniel Davis, Rua Carlos Pereira, Lisboa, Lisboa, 1500-139, Portugal

Começou a interessar-se pela Composição ao mesmo tempo que estudava Saxofone no conservatório, tendo como tutor Professor Francisco Loreto e professor Robert Andrés. No ano de 2011 ingressa na Escola Superior de Música de Lisboa no curso de Composição sob a orientação dos Professores Sérgio Azevedo e António Pinho Vargas. Teve aulas de Orquestração, Técincas de Composição, Análise, Sociologia e Estética Musical e História da Musica dos Séc. XX e XXI com os Professores Roberto Alejandro Peréz, Carlos Marecos, Carlos Caires, João Madureira e António Pinho Vargas. Em 2013 ganhou a Menção Honrosa do Prémio de Composição da Antena 2 / SPA e no mesmo ano ganhou, também, a Menção Honrosa do II Prémio de Composição da Banda Sinfónica Portuguesa realizado na Sala Suggia na Casa da Música do Porto. Em 2014 termina a licenciatura na Escola Superior de Música de Lisboa com a nota de 19 valores, sendo atribuída em unanimidade pelo Júri do exame. Em setembro do mesmo ano (2014) ganha por unanimidade o 1º lugar no Prémio de Composição SPA / Antena 2 com a peça “…from the last breath”, tornando-se bolseiro da Fundação Gulbenkian. Como profissional na área da Composição, produz um Teatro Musical no Castelo de São Jorge, encomenda da EGEAC e Castelo de São Jorge para a temporada 2015, participou como compositor no Prémio Jovens Músicos com a peça obrigatória para Saxofone, participa no aniversário como Compositor do Grupo Coral Regina Coeli, participa no projecto “10 Compositores, 3 Gerações 2 Quartetos” produzido pelo Paris Guitar Quartet e Quarteto de Vozes de Lisboa e foi o Jovem Compositor Residente da temporada 2014-2015 da Orquestra de Câmara de Cascais e Oeiras (OCCO), reconhecido num concurso realizado por membros da OCCO no passado dia 15 de Novembro de 2014. Em 2015 foi nomeado para o Prémio SPA Autores na categoria Música - Melhor trabalho de música erudita com a peça “Courage…to follow the way”. Actualmente frequenta o segundo ano do Mestrado na área de Composição na Escola Superior de Música de Lisboa, sob orientação do professor Luís Tinoco. Academicamente, tem colaborado em várias Teses/Dissertações de Mestrado, como editor de partituras e análise de partituras.